středa 19. června 2013

Letní limonády

Zahltila jsem se písničkami, které jsem označila za letní, a které tak na mně tak působí. Vystihují leddacos a přesně zapadají. Níže je takový malý výčet svěžích a lahodných letních skladeb. Opět zde kromě klasických letně znějících hitovek najdete také pár minimalistických kousků. Užívejte léta!

Hitovka švédské kapely s pohlednou blonďatou (jak jinak) zpěvačkou, která v druhé polovině devadesátých let vyhrávala snad v každém rádiu. Správně energická a jak klip napovídá, ideální na zběsilou jízdu autem.

Další Švédi s jemnou indie elektronikou, kterou mé léto vždycky začíná. Jejich všudypřítomné melancholické závany jsou cítit na každém kroku, přesto se v těch snových představách tak úplně neutopili.

O sympatickém dream-popovém ladění tohoto Denverského dua jsem psala tady. A skladba Origins je právě tou nejchytlavější skladbou z desky Young and Old.

Nevím, proč jsem Bombay Bicycle Club, tak pořád ignorovala, přestože jsem na ně celkem pravidelně narážela. Až jeden kamarád mi pomohl odkazem na tuto skladbu tohle prolomit a ukázalo se, že se jedná o něco kouzelného. Kombinace tohoto videa a písničky má v sobě něco strašně působivého a pěkného.

Odkaz na Kid A jsme spatřila na Ninja Tune a něco tak perfektního a tvůrčího po hudební stránce jsem dlouho neslyšela. Celé je to o tom, že si jedna šikovná slečna vytvořila hudbu k imaginárnímu japonskému filmu a vznikl tenhle, troufám si tvrdit, minimalistický skvost (na internetu často odkazovaný na dřívější tvorbu Massive Attack).

Tuhle neuvěřitelně vlezlou chillwave písničku mám spojenou pouze s létem, přímo bije do očí. Zlepšuje náladu asi zhruba o 300%. 

Můj druhý minimalistický tip, tentokrát z Velké Británie, kde ho škatulkují jako muzikanta tvořící microhouse a downtempo s perfektně sedící jazzovou kombinací. Určitě pohlazení pro uši.

Alternativní taneční hudba z Baskicka. Nevídané, ale světu poměrně známé a oblíbené. Takový energetický nabíječ s až nebezpečně chytlavým refrénem (pravdivé klišé).

Opět odkazuji na něco, o čem jsem se již zmiňovala (konkrétně tady), ale myslím, že si to tenhle art-rockový kanadský klan zaslouží a především tahle bláznivá písnička.

Konkrétně skladba Barcelona od Giulia y Los Tellarini nejlépe vystihuje náladu a těšení se. Ono víc slov ani není potřeba.

Žádné komentáře:

Okomentovat